ده مزيت نگهداري از سگ كه از آنها بي‌خبر بوده‌ايد

۹ بازديد

ده مزيت  نگهداري از سگ كه از آنها بي‌خبر بوده‌ايد

پيش از خواندن ادامه مطلب لطفاً توجه داشته باشيد كه در ترجمه اين متن، مترجم تنها براي رعايت اصول ترجمه و عدم تحريف از فعل خريدن  و فروش سگ استفاده كرده است و از نظر وي: تمامي حيوانات آزادند كه در هرجايي كه مُخل زندگي انسان‌ها نباشد زندگي كنند و خريد و فروش هرگونه جاندار به منظور لذت بردن از آن امري كاملاً غير اخلاقي تلقي مي‌شود.

نگهداري از سگ چيزي بيش از داشتن يك حيوان خانگي است. اگر همين الان سگ خود را نوازش مي‌كنيد، به ياد داشته باشيد كه به چندين دليل به او تشكر بدهكاريد. اگر هم تازه به فكر خريد افتاده‌ايد، عناوين زير تنها چند مورد از موهبت‌هاي داشتن سگ مي‌باشد.

بيشتر ورزش مي‌كنيد 

داشتن سگ به شما براي پياده‌روي و ورزش روزانه انگيزه  مي‌دهد. ديدن چهره منتظر سگ­‌تان كنار درب خروجي خانه مخصوصاً در روزهايي كه مي‌توانيد از باشگاه رفتن طفره برويد مي‌تواند همان انگيزه‌ي لازم براي بيرون رفتن باشد. ۳۰ دقيقه گردش روزانه نقش بسزايي در بهبود سلامتي شما دارد.

استرس كمتري خواهيد داشت

مطالعات زيادي نشان داده است كه وجود سگ در كنار شما، كاهش استرس را به همراه خواهد داشت. نوازش كردن، بازي كردن و حتي نگاه كردن به سگ­‌تان در هر روز مي‌تواند از ميزان نگراني شما بكاهد. تحقيقات همچنين نشان داده‌اند كه نگهداري از سگ، از ترشح هورمون‌هاي مربوط به استرس تا سطح قابل توجهي جلوگيري مي‌كند چرا كه اهميت مراقبت از سگ در ذهن و بدن شما از درجه بالاتري برخوردار خواهد شد. اين تحقيقات توسط مشاورين فروش سگ به اثبات رسيده است.

زندگي اجتماعي شما بهتر مي‌شود

نه تنها گردش روزانه با سگ به تندرستي شما كمك مي‌كند، بلكه اين فرصت را نيز مي‌دهد كه با افراد ديگر آشنا شويد. اغلب مردم هنگامي كه سگي را همراتان مي‌بينند، مي‌ايستند و سر صحبت را با شما باز مي‌كنند. اگر در جمع افرادي برويد كه سگ دارند مطمئنآ حرف‌هايي درمورد سگ و تربيت آن رد و بدل مي‌شود و گاهي هم با عوامل فروش سگ ارتباط برقرار ميكنيد كه ميتوانند شما را در جهت توليد مثل و فروش سگ راهنمايي كنند و شايد از اين طريق به يك بيزينس برسيد.

شايد سرطان را زودتر تشخيص دهيد

شامه­‌ي قوي سگ كاربردهاي زيادي دارد كه مي­‌توان از آنها به تشخيص سرطان اشاره كرد. بيشتر صاحبان سگ مواردي را گزارش داده­‌اند كه در آنها سگ­‌هايشان خال يا لكه ‌هايي را گاهاً بو كرده و يا ليس مي­‌زدند كه بعد ها مشخص شده است كه سرطاني بوده‌اند. پس اين حيوان شايد فقط با بو كشيدن بتواند جان شما را نجات دهد.

احتمال ابتلا به حساسيت‌هاي مختلف در فرزندان شما كم مي‌شود

كودكاني در كنار سگ‌ها بزرگ شده‌اند كمتر آلرژي دارند و اين امر در حقيقت باعث افزايش ايمني بدنشان در مقابل حساسيت ‌هايي ميشود كه در آينده در معرض آنها قرار ميگيرند .در نمونه اي از اين تحقيق مشخص شده است كساني كه در بخش فروش سگ كار ميكنند هيچگونه حساسيتي به عوامل محيطي ندارند.

قلب شما سالم‌تر خواهد بود

مطالعات نشان داده است وجود سگ در نزديكي شما ضربان قلب را آهسته‌تر مي‌كند؛ به همين خاطر است كه بيشتر افرادي كه از سگ نگهداري مي‌كنند قلب سالم‌تري نسبت به ساير افراد دارند. اين ميزان سلامتي در بين مردان نسبت به زنان بيشتر گزارش شده است.

افسردگي براي شما معنايي نخواهد داشت

سلامتي جسمي تنها بخشي از فوايد داشتن سگ مي‌باشد؛ تقويت روحيه به نوبه  خود داستان ديگري دارد. افرادي كه سگ دارند كمتر افسرده مي‌شوند، حتي اگر در بين افراد افسرده­ شخصي سگ داشته باشد، نسبت افسردگي وي به ساير گروه بسيار كمتر گزارش شده است. مراقبت از سگ در كاهش نشانه‌هاي افسردگي بسيار موثر بوده و افراد را در جهت مثبت انديشي تشويق مي كند.

بدون دغدغه با به سن مي‌گذاريد

داشتن سگ براي افراد مسن هم مزيت‌هاي خاص خود را به همراه دارد. اشخاصي كه به آلزايمر مبتلا هستند در صورت وجود سگ در خانه عصبانيت و پرخاشگري كمتري از خود نشان مي دهند. اين خاصيتِ دوستي و علاقه‌مندي به انسان ها حتي در زمان پيري مختص سگ‌هاست.

خطر ابتلا به بيماري‌هاي شايع نيز كاسته مي شود

در مصاحبه‌هايي كه با افراد مختلف صورت گرفت، مشخص شد كه صاحبان سگ كمتر دچار مشكلات سلامتي مي‌شوند. اين افراد از تري گليسريد و كلسترول كمتري نسبت به ساير اشخاص برخورداند. جرم (ميكروب) هايي كه از بدن به انسان انتقال مي‌يابد سيستم دفاعي بدن را در مقابل اكثر بيماري‌ها مقاوم مي‌سازد. درنتيجه صاحبان سگ كمتر از سايرين مريض مي‌شوند.

احساس امنيت بيشتري خواهيد كرد

يكي از مهمترين مزاياي داشتن سگ در خانه دفاع از شما و خانواده­‌تان است. پُرواضح است كه اكثر سارقين با ديدن سگ يا شنيدن پارس اين حيوان از محل متواري ميشوند. همين كه سگ شما مي‌تواند به راحتي هر نوع بو يا صداي نا آشنا را تشخيص دهد، احساس امنيت شما تا حدودي تضمين شده است.

اگر شما هم در منزل يا محل كار از سگ نگهداري مي كنيد، لطفاً نظر خود را درباره موارد ذكر شده با ما در ميان بگذاريد و چنانچه نكته‌اي به ذهنتان مي‌رسد در سهيم كردن ديگران دريغ نكنيد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.