نكاتي درباره خريد و فروش سگ در ايران

۸ بازديد

فروش سگ امروزه طرفدار بسياري پيدا كرده است و فروشندگان زيادي در اين زمينه فعاليت ميكنند اما دقت داشته باشيد كه  براي خريد سگ ابتدا بايد در مورد خصوصيات نژادي سگ ها مطالعه كافي داشته باشيد و از دامپزشكان مجرب در زمينه حيوانات خانگي مشاوره بگيريد تا بهترين نژاد را متناسب با نياز خود تهيه نماييد.


از مكاني خريد نماييد كه اصول بهداشتي در آن جا كاملا رعايت شده باشد و واقعا زير نظر دامپزشك باشد و تمامي دامپزشكان داراي كارت شناسايي و مهر مربوطه مي‌باشند.

هيچگاه به شناسنامه بهداشتي ارايه شده از سگ فروشي‌ها اكتفا نكنيد زيرا در قريب به اتفاق اين مراكز به دليل صرفه جويي در هزينه‌ها واكسيناسيون و درمان ضد انگلي انجام نمي‌گردد و لذا هر وقت سگي خريديد واكسيناسيون كامل و درمان ضد انگل حيوان را حتما انجام دهيد و سهل انگاري ننماييد.

حتما اطلاعاتي را در مورد تعيين سن سگ كسب نماييد تا سگ‌هاي پير را به جاي سگ جوان يا سگ بالغ با جثه كوچك را به جاي توله به شما ندهند.

سگ‌ها معمولا تا يك سالگي از نظر جسمي و جنسي بالغ مي‌شوند و ادعاي اينكه سگ پس از اين سن باز هم رشد مي‌نمايد كاملا اشتباه است و برخي براي فروش سگ ‌هاي كوچك جثه خود با سن بالا اين ادعا را مي‌نمايند كه مثلا سگ تا ۲ سالگي يا بيشتر رشد مي‌كند.

اگر نژاد خاصي را انتخاب كرديد بايد اطلاعات كافي راجع به استانداردهاي نژادي آن نژاد را داشته باشيد تا سگ ناخالص را به جاي سگ اصيل به شما نفروشند مثلا وجود لكه سفيد رنگ در سگ‌هايي مانند ژرمن شپرد و دوبرمن يا روت‌وايلر دليل بر ناخالصي حيوان است.

اگر سگي در سن حدود ۱۰ ماهگي با بالا نشانه اي از نگهباني نداشته باشد و اصطلاحا بازيگوش باشد در آينده سگ نگهبان خوبي نمي‌شود و ارزش خريدن ندارد.

-سگ فروش‌ها در مواردي سگ دو رگه خود را با عنوان يك نژاد خاص مي‌فروشند، مانند شيتزو-ترير يا پكينوا يا ژرمن-دوبرمن كه اين نژادها به هيچ عنوان ثبت شده نيستند.

در حال حاضر تمامي سگ فروش‌ها  كه در زمينه فروش سگ فعاليت مكي كنند وارد كننده سگ از خارج شده اند!!!

در حال حاضر حدود ۹۵ درصد سگ فروش‌ها ادعاي واردات سگ از خارج از كشور و از كشورهايي مانند اوكراين و روسيه يا ارمنستان و اخيرا از كشورهاي اروپايي را دارند كه كذب مي‌باشد مثلا بارها ديده شده كه سگ فروش‌ها توله‌هايي را به صورت يكجا و با قيمت نازل از افرادي كه سگ نر و ماده مولد دارند مي‌خرند و سپس اگر از نظر خصوصيات نژادي توله‌ها قابل قبول باشند آنها را به چندين برابر قيمت و به عنوان سگ وارداتي مي‌فروشند و توجه داشته باشيد در برخي موارد حتي ارايه شناسنامه خارجي (پاسپورت) و يا برگه سلامت (پاپي كارت) دليلي بر وارداتي بودن سگ نيست. به عنوان مثال سگ ژرمن شپردي را به علت بيماري به كلينيك ما به همراه شناسنامه خارجي ارجاع دادند، با مشاهده برچسب‌هاي واكسن در بخش واكسيناسيون ديده شد كه اين برچسب‌ها مربوط به واكسن‌هاي گربه مي‌باشد كه با ارسال شناسنامه به دارالترجمه معلوم شد كه شناسنامه متعلق به يك گربه بوده است.

سگ‌هاي وارداتي همگي بايد خالكوبي به اصطلاح تاتو داشته باشند كه تاتو عبارتست از يك كد شامل تعدادي حروف و اعداد ولي متاسفانه برخي افراد سودجو با تهيه سوزن مخصوص و شابلون اقدام به خاكوبي در ناحيه كشاله ران يا داخل گوش مي‌نمايند.

در مواردي ديده شده است كه برخي افراد كه كار فروش سگ را انجام ميدهند به عنوان واردكننده سگ  برخي سايت‌هاي خارجي را در حضور شما باز مي‌كنند و مي‌گويند كه از اين سايت هر سگي را كه بخواهيد برايتان مي‌آوريم ولي متآسفانه عكسي به شما نشان مي‌دهند ولي سگ ديگري به شما تحويل مي‌دهند و مي‌گويند كه مثلا آن عكس را يك عكاس حرفه‌اي گرفته است و اين همان سگ است.

حال اگر فروشنده واقعا واردكننده باشد براي خريد بهترين توله و از هر نژادي حداكثر حدود ۵۰۰ هزار تومان مي‌پردازد و براي اينكه چندين برابر از شما پول بگيرد هزينه‌هايي مانند هزينه آژانس در خارج از كشور- هزينه صدور شناسنامه بهداشتي و صدور مدارك خروج - گاها رشوه به شخص ثالث براي خريد سگ مورد نظر- هزينه گمركي و قرنطينه راهم به قيمت سگ اضافه مي‌كنند.

در هر صورت بايد سگ را در فرودگاه تحويل بگيريد و در نظر داشته باشيد كه هر سگ وارداتي لزوما اصيل و عالي نيست و خلوص نژادي سگ مهم است نه وارداتي بودن سگ.

- به ويترين هاي فروش سگ زياد دقت نكنيد، چون در بسياري از موارد ديده شده كه در كنار يك جفت سگ مولد اصيل سالانه حدود ۱۰۰ عدد توله از همان نژاد را مي‌فروشند و شما هم به اميد اينكه اين توله هم شبيه آن سگ‌هاي مولد شوند فريب مي‌خوريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.